× Daha fazlası İçin Aşağı Kaydır
☰ Kategoriler

Gelişen oyun teknolojisi artan maliyetler ile beraber artık çok daha güzel bir hal almaya başlamış durumda. Yatırımcılar artık eskiye nazaran oyun endüstrisine oldukça fazla paralar dökmeye başlamış ve yapılan reklamların artışı ile de insanların ilgilerini eskiye nazaran daha çok çekmeyi başarmışlardır. Ama yine de bu bazı sorunları da doğurmadığı anlamına gelmiyor. Özellikle bütçesi artan oyun projeleri için ekipler kurulmaya başlanmış ve bu ekiplerin içinde bulunan insan sayısının fazla olması sebebiyle de her daim istenilen sonuç elde edilememiştir. İşte bu yüzden de kendi isteklerini gerçekleştirmek isteyen insanlar “Neden bizde kendi ekiplerimizi kurup istediğimiz oyunu yapmıyoruz?” diyerek bu büyük stüdyolardan ayrılıp bir araya gelerek yatırımcıların dikkatini çekmiş ve kendi bağımsız stüdyolarını kurmaları amaçlamışlardır. Şimdi ise CD Projekt Red gibi adı büyük stüdyolarla anılan bağımsız stüdyo dediğimiz kurumlar yayın hayatlarına devam etmektedirler.

Kim Bu Bağımsız Stüdyolar?

Bağımsız stüdyolar bugün Firewatch’u yapan Campo Santo gibi, This War of Mine’ı yapan 11 bit Studios gibi, Stardew Valley’i yapan ConcernedApe gibi stüdyolardır. Saydığımız oyunların dünyada oldukça iyi bir hayran kitleleri ve bilinirlikleri vardır. Bu stüdyoların amaçları aslında büyük patronların emirleri altında olmadan veyahut kendi hayallerini sündürmeden oyun yapma isteklerinden gelir. Bu amaçla birleşip destek alan insanlarda kendi stüdyolarını kurarlar ve sektörde bağımsız adıyla anılırlar. Çünkü bağlı oldukları daha büyük bir şirket yoktur. Bu sayede gerek oyunu yaratmada gerek ise de geliştirmede oldukça özgürdürler.


Neden Bağımsız Davranırlar?

Daha önce de anlattığımız gibi bağımsız davranmalarının en büyük sebebi kendilerinden daha büyük bir stüdyonun emirleri ve denetimleri altında kalmak istememelerinde yatar. Çünkü büyük şirketler altında çalışan stüdyoların her zaman geri plana atılan hatta hiç yapılmayan projeleri vardır. Kendilerinden her zaman istenilen projeyi bitirmeleri istenir. Ortaya atılan fikirlerin çok çok azı oyun içine entegre edilir hatta bazen oyuna DLC olarak eklenir. Ama her zaman öne çıkan ve insanların bu büyük şirketlerin altında çalışmasını engelleyen yegâne şey hayallerinin kısıtlanmasıdır. Tıpkı son yıllarda gördüğümüz en büyük ayrılık ve bağımsız stüdyo kurma hikâyesine sahip Hideo Kojima da olduğu gibi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir